[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

streda 24. októbra 2012

Neusiedler See, Podersdorf am See


Už dávnejšie som sa sem chystal, no nepodarilo sa mi to. Tentokrát som sa dohodol s kamošom a vybrali sme sa sem v jedno pekné sobotné poobedie. Ako hlavný ťahák bol maják v meste, či dedine Podersdorf am See, ktorý je pri Neziderskom jazere, teda Neusiedler See. Predtým sme si pozreli na internete fotky tohoto miesta, ako aj potrebné info, kde sa to nachádza.

Akonáhle sme prekročili hranice, hneď bolo jasné, že sa nachádzame v inej krajine. Už v prvej dedine je vidieť, že sa tam o všetko starajú. Cesty majú dokonalé, v lepšom stave ako sú u nás diaľnice a značenie je tiež parádne. Žiaden výmoľ, vyfrézované časti ciest bez skokov niekoľkých desiatok centimetrov ale plynulé, skoro bez nutnosti nejak extrémne znižovať rýchlosť,... Je toho viac, nechcem sa venovať len tejto téme, no kto tu bol, tak určite vie, o čom píšem. Je to ako v inom svete.

Na miesto sme dorazili o niečo skôr ako sme naplánovali. Obzreli sme si okolie, vybrali miesta na fotenie a čakali na mierne zotmenie, pretože slnko bolo ešte príliš silné. Počasie nebolo dokonalé na fotenie, ani západ slnka nebol moc vidieť a tiež ani obloha nebola pekne sfarbená, ako sme čakali, no dalo sa niečo nafotiť.

Ja som mal nasadený polarizačný filter, clonu som dal na f16 a iso 100 aby som predĺžil expozičný čas, čím sa pekne rozmazala hladina vody a keby boli vidieť lepšie oblaky a bol by trošku vietor, tak by bola aj obloha pekne rozmazaná. Kamoš bol na tom lepšie, on sa viac orientuje na fotenie prírody a je na to aj patrične vybavený. Zaobstaral si filtre Lee a tu konkrétne použil na predĺženie expozičného času filter Big Stopper, ktorý zníži expozičný čas až o 10 EV. Časom sa snáď aj mne podarí zohnať takéto niečo, je to fakt super vec na fotenie prírody, plus nejaký ten ND filter a prechodový tiež.

Je jasné, že kamošovi vyšli fotky lepšie, no aj mne sa nejaké celkom podarili. Musím sa naučiť fotiť nočné fotky nad 30s expozičný čas, kde si už treba vedieť vypočítať parametre aby výsledná fotka nebola podexponovaná alebo preexponovaná, lebo potom je ťažké dosiahnuť dokonalý výsledok s potrebnými detailami v tmavých aj svetlých oblastiach fotiek a tiež by bolo dobré, aby tam nebol šum. Mne sa to teraz moc nepodarilo, tak som musel "ťahať" detaily hlavne z tmavých oblastí. Treba fotiť v režime Bulb s manuálnym nastavením isa na 100, clonou cca 14-16 a čas si treba vypočítať, aby expozícia bola presná. "Cvakať" treba diaľkovou spúšťou, aby sa zase nepohol "foťák" a tým nerozmazala fotka a úplne jasné je, že treba fotiť na statíve.

Takže teórie je celkom dosť, treba ju už len využiť v praxi. :)

PS: tentokrát sú už fotky bez podpisu, teda bez watermarku, asi to už budem robiť takto stále, ten podpis väčšinou kazí celkový dojem z fotky, aj keď má to svoj význam aby tam bol...

fotky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára