[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

pondelok 14. januára 2013

Nočná obloha


Páčili sa mi fotky, ktoré som našiel na internete, kde boli odfotené dráhy hviezd na nočnej oblohe, tak som sa raz rozhodol, že niečo podobné skúsim.

Zrkadlovku som nastavil na program BULB, ISO 100, čas okolo 30minút, clona na f2.8, formát fotky RAW, objektív na najširšie ohnisko aby som mal v zábere čo najviac, ostrenie na manuál, ktoré som nastavil na nekonečno, zrkadlovka bola samozrejme na statíve a fotil som diaľkovou spúšťou. Ešte ako som neskôr zistil, mohol som dať predsklopiť zrkadlo, neskôr to otestujem znova a s dlhšou expozíciou. Na všetkých fotkách je čas expozície cca okolo 30 minút, čo malo postačovať na viditeľnú dráhu hviezd na tmavej oblohe.

Ako som našiel na webe zaujímavé fotky tohto typu, tak som si všimol, že tie krajšie fotky, kde sú namiesto krátkych čiar kruhy a tmavej časti málo, tieto fotky vznikli buď dlhším časom jednej expozície nad 3 hodiny, prípadne zložením viacerých fotiek do jednej, jeden fotograf vraj exponoval svoje fotky časom 15 hodín. Pri prečítaní tohoto času ma ako prvé napadlo, či to mohlo byť odfotené pomocou jednej expozície alebo zložením viacerých. Keďže neviem koľko vydrží plne nabitá batéria v zrkadlovke pri exponovaní, kde je po celý čas otvorená závierka, podľa mňa tak do 3h, no 15h je určite nad jej sily. V prípade výmeny batérie zase hrozí, že sa pohne zrkadlovkou a tým sa mierne zmení kompozícia, no je možné, že ak sa spája viacero fotiek do jednej, tak sa to možno nejako prepočíta a na výsledku to nie je vidno, neviem.

Ešte by som doplnil, že fotka by dobre vyzerala, ak by na nej bol ešte nejaký pekný objekt v popredí a tieto čiary by boli len ako pekný doplnok, pozadie na fotke. Neskôr, keď bude vhodné počasie, skúsim spraviť krajšie fotky, s dlhším expozičným časom. Ešte som nespomenul, že na fotenie treba aby bolo jasné počasie bez hmloviny, oblakov, nemalo by veľmi fúkať, prípadne treba mať stabilný statív, prípadne ho treba niečim zaťažiť a nastaviť tak, aby bol v tej najstabilnejšej pozícii, teda v najnižšom možnom bode, prípadne ešte niekde v závetrí, ak to je možné.

fotky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára